läs om ni orkar, har lite ångest behöver skriva av mig

I morgon kommer min pojkvän hit. Har inte sett honom på ett bra tag nu.
Som tur är brukar vi inte äta när vi umgås. Vet faktiskt inte varför. Har bara blivit så. VI käkar dock middag och frukost tillsammans ibland, men inte som andra par som typ köper en påse chips halv 11 på morgonen bara för att dom ska titta på film.
Har ätit hemma hos honom allt för många gånger dock. Sist var det pizza. Åt det endast för att inte verka otrevlig. 
Skulle han få veta att jag vill gå ner i vikt skulle han bli tycka att jag är jätte töntig.
Det har han sagt själv.
En kompis till mig hade börjat oroa sig över mina "ändrade matvanor" ca 8 månader sen, så jag frågade min pojkvän om han också trodde att jag börjat ändrat min kost och han har ju inte mycket att gå på egentligen så han frågade mig om jag gjorde det.
Jag svarade såklart nej och frågade vad han skulle tycka om jag gjorde det. Han sa undefär "Nej, vad töntigt. Seriöst. Lame att man ens tänker så"  
Det är fucking klart att jag tänker så, se på mig, vafan!
Jag blev seriöst sjukt arg då men det har släppt nu. Så länge han inte märker något. Jag hatar dock att ljuga för honom, för alla egentligen.
Att behöva tacka nej till att träffa kompisar, gå på fester och dylikt bara för att jag vet att det kommer serveras kaloririk mat. Eller mat överhuvudtaget. Fuck.
Det är lättare med familjen. Jag kan ju skämta bort det med pappa och säga "men pappa, jag kan ju inte äta sånt det är uttagningar till laget snart *;)*"
Då kommer han skratta och säga "Det har du rätt i men tänk vad du kommer äta när du kommit med i laget."
Aah fast nä.

Vad har vi kommit fram till.
Jo. Pojkvännen kommer i morgon, jag har dåligt samvete eftersom att jag ljuger för honom om något som är en stor del av mitt liv och mig själv.
Hjälp. Har någon tips om hur man intalar sig själv att det är lugnt?

Haha om någon orkat läsa allt är denne värd, jag vet inte. Något riktigt jävla bra!

Kommentarer
Postat av: Raspberry

Du kanske kan säga att du har läst om nån grej för att bli mer hälsosam, och vill testa det eller nåt sånt?



Svar: Tack för din fina kommentar! :)

Jag varierar ofta yoghurten, mest för att jag är sådan.. Äter allt i perioder, fastnar för något och äter det kanske i en, två månader, sedan tröttnar jag och byter haha. Just nu är det yoghurt med frukt. (obs blir dock oftast inte mer än 1 dl yoghurt per portion pga kcal). Men jag gillar valios vanilj hehe ca 85kcal/dl. Annars gillar jag alprosoyas soyghurt.. fil är gott också, haha, fil är nyttigare :).



Ang kaffe så dricker jag inte kaffe just nu, tycker det är onödigt när man är ledig såhär på sommaren.. Men när jag dricker kaffe så blir det 2-4 koppar om dagen.



Kram

2011-08-02 @ 01:13:02
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0